به وب سایت سیمیا تدبیر خوش آمدید
  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

اطلاعات تماس

  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

انواع فعالیت‌ها در MSP

انواع فعالیت‌ها در MSP

تعریف فعالیت : برای مثال وقتی که شما یک فعالیت را تعریف می کنید و پس از تکمیل کردن اطلاعات مورد نیاز، آن را به یکی از کاربران محیط کاری ارجاع می دهید، آن کاربر موظف به انجام دادن آن فعالیت می شود. در این حالت فعالیتی که شما ساخته و ارسال کرده اید حکم یک دستورالعمل کاری را دارد.

از فعالیت ها برای ثبت همه کارها و تعاملات با مشتری ها استفاده می شود. هر کاری که شما به صورت روزانه انجام می دهید، مثل تماس های تلفنی، جلسات و سایر کار ها، باید به شکل یک فعالیت در سیستم ثبت شود، به کمک فعالیت ها شما می توانید کارهای هر روز را برنامه ریزی کنید.

در مباحث کنترل پروژه فعالیتها به سه دسته تقسیم می‌شوند :
1.    فعالیت (Task) : اکثر فعالیت‌های MSP از نوع Task می‌باشند فعالیت‌هایی که در سطح اجرا یا به عبارتی در پایین‌ترین سطح هستند را Task می‌نامند.( این نوع فعالیت همان است که در گانت وارد شده و درصدهای اجرایی را به خود اختصاص می‌دهد )
2.    فعالیت‌های مادر ( Summary Task ) : در MSP فازهای پروژه را به نام Summary Task یا فعالیت‌های مادر نامگذاری می‌کنند. فعالیت‌های مادر ترکیبی از فعالیت‌هایی هستند که در سطح پایین‌تر از آنها قرار می‌گیرند. مدت زمان Summary Task ها بر اساس زمان تقدم و تاخر فعالیت‌های Task زیر مجموعه آنها تعیین می‌شود.
3.    فعالیت‌های مایلستون (Milestone) : فعالیت‌هایی هستند که دارای زمان صفر می‌باشند و برای نشان‌دادن شروع و پایان پروژه و پایان فازهای اصلی و همچنین نقاط کلیدی پروژه که دارای اهمیت خاصی هستند استفاده می‌شود.
 



انواع فعالیت‌ها در مایکروسافت پراجکت

شما در این مقاله با انواع فعالیت‌ها در MSP آشنا شدید.

 

برای مشاهده آموزش MSP اینجا کلیک کنید

برای مشاهده مقاله EPM اینجا کلیک کنید

مشاهده روزنامه رسمی شرکت سیمیا تدبیر آرین

 

محسن جلالی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *