به وب سایت سیمیا تدبیر خوش آمدید
  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

اطلاعات تماس

  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

مدت زمان یک فعالیت را چگونه تعیین کنیم؟

 

برای تخمین مدت زمان یک فعالیت ، باید دو قانون کلی را مد نظر قرار دهیم:

تخمین مدت زمان یک فعالیت

– معمولا زمان کلی پروژه با مدت زمان فعالیت ها رابطه مستقیم دارد. پروژه های طولانی مدت معمولا باید فعالیت های بلند مدت داشته باشند و پروژه های کوتاه مدت فعالیت های کوتاه تری.

– در زمان کنترل پیشرفت بر اساس برنامه زمانبندی، لازم است که به سطح جزئیاتی که می خواهید در برنامه زمانبندی داشته باشید توجه کنید. برای مثال اگر یک پروژه چند ساله داشته باشید، کنترل فعالیتهای پروژه بر اساس دقیقه و ساعت غیر عملی خواهد بود. در این حالت باید مدت زمان فعالیتها را تا کمترین حد دقتی که برای شما مهم است تعیین نمایید. 

برای تخمین زمان یک فعالیت معمولا از موارد زیر استفاده می شود.

– اطلاعات گذشته از پروژه های مشابه

– تخمین از طریق افرادی که این فعالیت ها را انجام می دهند.

– استفاده از افراد متخصص که پروزه های مشابه را انجام می دهند.

– استفاده از استانداردهای سازمان های حرفه ای یا صنعتی که برای پروزه های مشابه پروژه شما طراحی می کردند

برای پروژه های سخت ، احتمالا باید از ترکیبی از این قوانین و سایر استراتزی ها استفاده کنید. زیرا تعیین غیر دقیق مدت زمان یک فعالیت، یکی از منابع مهم ریسک در هر پروزه است و همواره تخمین صحیح زمان یک فعالیت ارزش تلاش های انجامی برای آن را دارد.

یک قاعده سرانگشتی در تعیین مدت زمان فعالیت که می توان به آن اشاره نمود، قانون 8/80 نام دارد. این قانون پیشنهاد می کند که به طور کلی بین 8 ساعت (یا یک روز) تا 80 ساعت (10 روز کاری، یا دو هفته)، اندازه خوبی برای مدت زمان فعالیتهای یک پروژه می باشد. فعالیتهای کمتر از یک روز معمولا خیلی کوتاه هستند و فعالیتهای بیشتر از دو هفته خیلی طولانی تر از آن است که بتوان آن را مدیریت نمود. البته دلایل منطقی زیادی برای شکستن این قوانین وجود دارد. اما به هر حال برای اغلب فعالیتهای پروژه های شما کاربرد دارد!

 

محسن جلالی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *