به وب سایت سیمیا تدبیر خوش آمدید
  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

اطلاعات تماس

  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

چرا پروژه‌ها با شکست روبرو می شوند؟

شکست پروژه ها

پروژه‌ در زمان شکل‌گیری با اهداف و انگیزه‌های متعالی شکل می‌گیرد. ولی متاسفانه پس از شروع پروژه و در طول زمان کم‌کم با بحران‌های متعددی روبرو می‌شود که این بحران‌ها شکست پروژه را باعث می‌شوند.
دکتر J.Davidson یکی از بهترین مدیران پروژه شرکت Oracles دلایل متعددی را برای شکست در پروژه‌ها عنوان کرده است. که در ذیل به آنها اشاره شده است :

  1. همزمان با روند اجرا و پیشرفت پروژه که اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری از پروژه بدست می‌آید. تخمین‌ هزینه اولیه و زمانبندی متاسفانه به روز نمی‌شود و همین امر موجب نقص در روند اجرای پروژه و پیش‌بینی ادامه کار خواهد شد.
  2. برنامه زمانبندی و برنامه‌ریزی به درستی اجرا نشده و یا از آن به عنوان راهنما و مرجعی برای پروژه‌ها بعدی استفاده می‌کنند.
  3. مدیران پروژه به اندازه کافی آموزش‌های مربوط به مدیریت پروژه و مهارتهای پایه‌ای را ندیده‌اند در نتیجه مکرراً اشتباهات یکسانی را در پروژه‌ها مرتکب می‌شوند.
  4. تئوری های مدیریت پروژه، درعمل بکار گرفته نمی شوند. این امر در روحیات و نحوه مدیریت پروژه در بسیاری از مدیران پروژه دیده می‌شود. که استفاده از این تئوری‌ها را اتلاف زمان می‌دانند و از زمان به منظور تصحیح اشکالات و نواقص کار خود استفاده می‌کنند.
  5. محدوده پروژه مرتباً تغییر می‌کند.
  6. از متدولوژی‌های نامناسب و نادرست در پروژه استفاده می‌شود.
  7. نیازها در پروژه تغییرات عمده‌ای می‌کنند.
  8. ارتباطات در پروژه بسیار ضعیف است و این امر باعث خواهد شد روند اجرای فعالیت‌ها با کندی صورت گیرد.
  9. کنترل‌ها و بازرسی ها در پروژه ناقص انجام می شود، این کار باعث می‌شود فعالیت های به غلط در پروژه انجام شود. و پس ازمدتی نیاز به دوباره‌کاری باشد.

شما در این مقاله با دلیل مهم شکست پروژه ها آشنا شدید

برای مشاهده آموزش MSP اینجا کلیک کنید مشاهده روزنامه رسمی شرکت سیمیا تدبیر آرین

برچسب ها :
محسن جلالی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *