به وب سایت سیمیا تدبیر خوش آمدید
  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

اطلاعات تماس

  •   
  • خیابان انقلاب، خیابان بهار، برج بهار طبقه 9 واحد 735
  • info@simiatadbir.com

مدیریت زمان در EPM

 مدیریت زمان

زمان یکی از عواملی است که پروژه‌ها را با تهدید مواجه می‌کند. برنامه‌ریزی اصولی پروژه تعیین‌کننده زمان دقیق شروع و پایان فعالیتهای پروژه است. چنانچه زمان انجام فعالیتها دقیق محاسبه شود،‌ می‌توان بطور حتم پایان پروژه را تخمین زد.
نباید به زمان تخمین‌زده شده نیز اکتفا کرد. شرایط اقتصادی، سیاسی،‌ در دسترس‌بودن منابع جهت انجام فعالیتها و … از عواملی است که انجام پروژه در زمان تعیین‌شده را با تردید روبرو می‌کند.

مدیریت زمان 1

در سیستم مدیریت پروژه جامع ، زمان در پروژه‌ها به طور اصولی قابل کنترل است. مدیران پروژه با تخمین زمان انجام فعالیتها و ارسال آن برای اعضای تیم، آنها را در جریان فعالیت های ارجاع ‌شده و زمان انجام آنها قرار می‌دهند. مدیران پروژه می توانند اجرای فعالیت‌ها را در زمان اعلامی کنترل کنند. در صورت خارج شدن فعالیت‌ها اقدامات لازم جهت رفع مشکل انجام دهند.

 

مدیریت زمان 2

همچنین یکی از مواردی که در مدیریت زمان در ایران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از روش ارزش کسب‌شده (Earned Value Method ) برای مدیریت زمان می‌باشد یکی از پارامترهایی که در مدیریت زمان در Earned Value مورد استفاده قرار می‌گیرد شاخص  Schedule Performance Indicator ( SPI ) است که عملکرد زمانی پروژه را مورد بررسی قرار داده و گزارشات مدیریتی مناسب و جامعی را در اختیار مدیر پروژه قرار می‌دهد.

برای مشاهده آموزشEPM اینجا کلیک کنید

 

 

 

مشاهده روزنامه رسمی شرکت سیمیا تدبیر آرین

 

 

 

محسن جلالی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *